Total Pageviews

Tuesday, September 30, 2014

PENYEDIAN MAKANAN RESTORAN SRI MALINDO SECARA SEMBERONO SAJA....KATA SALINA


OLEH:  AZMI AZMAN

SANDAKAN:- Ramai  pelanggan yng sering makan dan minum di salah sebuah  Restoran Sri Malindo di Batu 8 Jalan Labuk mereka  melahirkan  rasa tidak puas hati dalam penyedian makanan   yang dikendalikan pekerja bahagian  dapor yang dianggap semberono saja dan jorok (mihir)

Pagi tadi seorang pelanggan  bersama beberapa rakannya mampir sebentar di restoran berkenaan untuk berserapan pagi kemudian salah seorang pelanggan yang dikenali Salina Titi (gambar) memesan sup ayam  dan rakan yang lain mereka memesan mee goreng.

“Lebih kurang dalam 15 minit menunggu kemudian pelayan restoran tersebut membawa semangkok sup ayam yang saya dipesan tadi sekali rasa sup dan saya makan daging ayam terasa ayam buruk macam yang sudah lama tersimpan di peti sejuk apa lagi saya terus hilang selera tak jadi makan hanya minum.” Jelasnya.

"Saya minta tuan punya restoran ini agar dapat memberikan nasihat kepada tukang masak agar dapatlah  menyediakan makanan untuk pelanggan yang baik-baik dan berkualiti bukan secara semberono saja ini akan menjejaskan perniagaan kamu sendiri " nasihat Saleena.


"Satu lagi perkara yang yang ingin tegur mengenai papan tanda harga makanan kenapa  tidak jelas atau lupa nak tulis satu-satu harga ini juga akan mengelirukan pelanggan" ujarnya.



No comments:

Post a Comment