OLEH: AZMI AZMAN
SANDAKAN:- Ramai pelanggan yng sering makan dan minum di
salah sebuah Restoran Sri Malindo di Batu 8
Jalan Labuk mereka melahirkan rasa tidak puas hati dalam penyedian
makanan yang dikendalikan pekerja
bahagian dapor yang dianggap semberono saja dan jorok (mihir)
Pagi tadi seorang
pelanggan bersama beberapa rakannya
mampir sebentar di restoran berkenaan untuk berserapan pagi kemudian salah
seorang pelanggan yang dikenali Salina Titi (gambar) memesan sup ayam dan rakan yang lain mereka memesan mee goreng.
“Lebih kurang dalam 15 minit
menunggu kemudian pelayan restoran tersebut membawa semangkok sup ayam yang
saya dipesan tadi sekali rasa sup dan saya makan daging ayam terasa ayam buruk
macam yang sudah lama tersimpan di peti sejuk apa lagi saya terus hilang selera
tak jadi makan hanya minum.” Jelasnya.
"Saya minta tuan punya restoran ini agar dapat memberikan nasihat kepada tukang masak agar dapatlah menyediakan makanan untuk pelanggan yang baik-baik dan berkualiti bukan secara semberono saja ini akan menjejaskan perniagaan kamu sendiri " nasihat Saleena.
"Satu lagi perkara yang yang ingin tegur mengenai papan tanda harga makanan kenapa tidak jelas atau lupa nak tulis satu-satu harga ini juga akan mengelirukan pelanggan" ujarnya.
No comments:
Post a Comment